Frokostmøte: AI og Black Friday

– Hva om du allerede i dag visste hvor mye du kommer til å selge i november?

 

Hva får du ut av frokostmøtet?

I løpet av dette frokostmøtet vil vi ta deg med på en reise hvor du får innsikt i hvordan vi gjennom bruk av AI og Machine Learning kan forutsi fremtidige behov som gir deg håndfast beslutningsdata. Med oss på laget har vi invitert noen utrolig spennende selskaper som alle bruker datafangst som underlag for riktige taktiske eller strategiske beslutninger i en verden som defineres av de digitale innovatørene.

 

Praktisk informasjon:

  • Tid: Tirsdag 14. mai 2019 kl. 08:30-11:30
  • Sted: Spaces, Tollbugata 8b, 0152
  • Det blir servert mat og drikke.
  • Seminaret er gratis. 

 

Seminaret passer for deg som er daglig leder, markedssjef, netthandelssjef, forretningsutvikler eller IT-sjef, og som vil vite mer om hvordan i alle dager du skal takle de utfordringene som begynner å bygge seg opp nå. Det passer også for deg som vil ha litt faglig påfyll, liker å treffe andre bransjefolk, eller bare synes teknologi er gøy!

 

Program:

08.30 Frokost & registrering
08.55 Velkommen

DRIW_OE8A7603_fotoKristinStøylenDriw turkis rgb (1)

v/Steffen Larvoll, Markedsutvikler, Driw

 

09.00 Andel av kjeder i faghandelen som går med underskudd er stigende

Hvert år presenterer bransjeorganisasjonen Virke vekstvinnere og marginvinnere i sin handelsrapport i forkant av Handelskonferansen. De aktørene som vinner frem har tatt tydelige valg og ligger på vinnerlisten, mens de som har fortsatt som før har falt ut av listen. I denne presentasjonen får du en dybdeinnsikt i de siste utviklingstrekkene for norsk handel, og tallene viser at handelen har utfordringer i tiden fremover som må løses.

knut-erik-rekdal_1standard_Liten_fil_Virke_Pos_RGB_Logo_transparent

v/Knut Erik Rekdal, Senior Bransjeanalytiker, Virke

 

09.30 Norsk e-handel er altfor lite opptatt av personalisering

Personalisering er et middel for å møte kundens individuelle behov mer effektivt, det gjør digitale flater mer relevante for den enkelte kunden, øker dermed kundetilfredsheten, sannsynligheten for gjentatte besøk og konverteringen. Personalisering er drevet av maskinlæringsteknologi slik at e-handelsbedriften kan drive én til én kommunikasjon i sanntid, med alle sine kunder, selv om det er en million av dem.

morten-krogh-moesannsyn

v/Morten Krogh-Moe, Daglig Leder, Sannsyn

 

10.00 Pause

 

10.30 Hva kommer du til å selge på Black Friday i år?

Hva ville du gjort hvis du allerede i dag visste hvordan salget for Black Friday i november vil se ut? Ville det endret måten du gjorde innkjøp på? Hva med kampanjeplanlegging? Eller hvordan du priset varene? Hva med returhåndtering, eller andre kritiske ressurser du er avhengig av som transport, bemanning, lagernivåer eller serverkapasitet? Vi har utviklet et verktøy for å forutsi salg av varer som baserer seg på avansert maskinlæring utviklet av Amazon.

Pål2 Driw turkis rgb (1)

v/Pål Haugen, AI Ekspert, Driw

 

 

11.30 Frokostmøte ferdig